Deklaracja dostępności
Wstęp
Urząd Miejski Wrocławia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Systemu Informacji Przestrzennej: https://geoportal.wroclaw.pl
Data publikacji strony internetowej: 2011-01-21
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2016-06-23
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Treści niedostępne cyfrowo:
- Nie widać, które elementy są aktywne przy nawigacji klawiaturą.
- Nie wszystkie elementy aktywne w serwisie są dostępne za pomocą klawiatury.
- Nie ma ostrzeżenia przed otwarciem nowej zakładki w przeglądarce.
- Na stronie nie ma mapy strony lub wyszukiwarki.
- Nawigacja za pomocą klawiatury nie jest logiczna i zgodna z wyglądem strony.
- Po powiększeniu widoku strony do 200% nie widać całości informacji ze strony.
- Nie wszystkie elementy w orientacji pionowej i poziomej są poprawnie wyświetlone.
- Na stronie jest informacja przekazywana jedynie poprzez użycie pozycji oraz formy.
- Tytuły stron mają niepoprawną strukturę.
- Złożone elementy graficzne nie mają poszerzonego opisu.
- Linki do dokumentów do pobrania nie mają informacji o formacie oraz rozmiarze.
- Nie wszystkie strony mają poprawnie opisany nagłówek h1.
- Nagłówki w kodzie strony nie są zdefiniowane w odpowiedniej kolejności.
- Listy elementów nie są poprawnie zdefiniowane w kodzie strony.
- Tabele prezentujące dane nie mają poprawnie zdefiniowanych nagłówków połączonych z danymi.
- Tabele prezentujące dane nie mają tytułu ani opisu.
- Cel i działanie niektórych linków nie jest łatwe do zrozumienia.
- Elementy img przekazujące informacje nie mają poprawnie sformułowanego atrybutu alt.
- Dekoracyjne elementy img nie mają pustego atrybutu alt.
- Treści obcojęzyczne nie mają poprawnie zdefiniowanego języka.
- Mniejsza szerokość i wysokość widoku strony ogranicza treści oraz funkcje strony.
- Po wyłączeniu stylów CSS informacje na stronie nie są czytelne.
- Niektóre elementy nie mają odpowiedniego kontrastu.
- Linki nie są spójnie wyróżniane wizualnie.
- Kontekst strony zmienia się bez wyraźnego zatwierdzenia przez użytkownika.
- Na stronie nie ma linków do omijania powtarzających się bloków.
- W kodzie strony są elementy HTML służące prezentacji.
- Dokumenty do pobrania nie są dostępne cyfrowo.
Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:
- Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22
Oświadczenie poddano przeglądowi w dniu: 2023-09-14
Deklarację sporządzono na podstawie audytu przeprowadzonego przez Centrum Usług Informatycznych.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Klawisz Tab przesunie fokus do większości z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+Tab cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Lewandowska: agnieszka.lewandowska@um.wroc.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 71 777 76 77.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno ono nastąpić w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Prezydenta Wrocławia:
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8e-mail: kum@um.wroc.pl
tel. +48 71 777 77 77
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziby Urzędu Miejskiego Wrocławia:
ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne od ul. Bogusławskiego 8 i klatka boczna,
- klatka boczna nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie zarówno w wejściu głównym od ul. Bogusławskiego 8, jak i w wejściu od ul. Bogusławskiego 10 do sali S5,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne od ul. Bogusławskiego 10,
- wejście od ul. Bogusławskiego 6,
- wejście do Biura Obsługi Klienta, sala S4,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze i na pierwszym piętrze,
- pomieszczenia Biura Wrocław bez Barier, pokój 125,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
- winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Bernardyńska 5
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- biura Urzędu zlokalizowane są na parterze w budynku mieszkalnym,
- drzwi wejściowe są drewniane, prowadzą do przedsionka, nie otwierają się automatycznie,
- w pobliżu wejścia jest sekretariat,
- w budynku nie ma windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Hubska 8-16
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzą wejścia od ul. Hubskiej i od strony parkingu,
- drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- Centrum Obsługi Mieszkańca na parterze,
- portiernia w jest przy wejściu głównym od ul. Hubskiej,
- w holu głównym jest tablica informacyjna,
- winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze,
ul. Kuźnicza 43/45
- przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
- biura Urzędu zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
- do budynku prowadzi wejście główne, drzwi nie otwierają się automatycznie,
- w budynku nie ma portierni oraz punktu informacyjnego,
- w budynku nie ma windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Kuźnicza 56
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne, drzwi są drewniane, brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach,
- schody nie mają obustronnych poręczy,
- biura Urzędu zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
- w budynku nie ma portierni oraz punktu informacyjnego,
- w budynku nie ma windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Kotlarska 41
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- Centrum Obsługi Podatnika na parterze,
- do budynku prowadzi wejście główne od ul. Kotlarskiej oraz boczne od
ul. Kuźniczej, - drzwi są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- w budynku są 2 opłatomaty: jeden jest na sali obsługi a drugi jest przy wejściu od ul. Kuźnicznej, na parterze; urządzenia nie są dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- portiernia jest na wprost od wejścia głównego,
- w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
przejście Żelaźnicze 1
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne z wysokimi stopniami, drzwi są drewniane,
- w korytarzu jest tablica informacyjna,
- w budynku nie ma portierni oraz punktu informacyjnego,
- w budynku nie ma windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
Rynek 13
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne od strony Rynku oraz wejście od dziedzińca,
- wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od dziedzińca,
- drzwi wejściowe od strony dziedzińca nie otwierają się automatycznie,
- w budynku nie ma portierni oraz punktu informacyjnego,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym piętrze,
Rynek Ratusz 7-9
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne oraz klatka schodowa, budynek nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach,
- w budynku nie ma w budynku nie ma portierni oraz punktu informacyjnego,
- w budynku nie ma windy,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
Sukiennice 10
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi wejściowe są szklane, wąskie, nie otwierają się automatycznie,
- portiernia z punktem informacyjnym zlokalizowane są w pobliżu wejścia,
- tablice informacyjne są na każdym piętrze,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
Sukiennice 8, 9
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzą dwa wejścia: główne i przez Sukiennice 8,
- drzwi od strony Sukiennice 8 są ze szkła weneckiego, nie otwierają się automatycznie,
- drzwi od strony Sukiennice 9 są drewniane, nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście do budynku,
- Kancelaria Prezydenta,
- Sala Sesyjna,
- tablica informacyjna jest w holu na parterze,
- toalety na pierwszym i drugim piętrze są dostosowane dla osób
z niepełnosprawnościami, - w budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna,
ul. Świdnicka 53
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi jedno wejście od strony dziedzińca,
- drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku
- portiernia jest po lewej stronie od wejścia,
- w holu jest tablica informacyjna,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
- na V piętrze istnieje możliwość przemieszczenia się wózkiem do budynku ul. Bogusławskiego, gdzie znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Gabrieli Zapolskiej 4
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzą wejścia od ul. Zapolskiej 2 i 4, od ul. Bogusławskiego 6, i Piłsudskiego 45-47, drzwi od ul. Zapolskiej 2 są automatycznie otwierane,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- wejście do sali S3,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- w budynku, na parterze, znajdują się są 3 opłatomaty: w holu głównym, niedaleko wejścia głównego, w sali nr 2 (rejestracja pojazdów) i w sali nr 3 (dowody osobiste); urządzenia nie są dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- portiernia jest na wprost od wejścia głównego od ul. Zapolskiej 4,
- na wprost wejścia jest punkt informacyjny,
- w budynku są 3 windy dostępne dla osób z niepełnosprawnościami,
- do których można się dostać przemieszczając się parterem między poszczególnymi częściami budynku,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami (na III piętrze, przy głównym wejściu od ul. Zapolskiej 4 oraz na parterze przy punkcie informacyjnym sali S3)
- w sali S3, przy stanowisku nr 8 zamontowana jest pętla indukcyjna,
al. Marcina Kromera 44
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- toaleta na parterze,
- do budynku prowadzą schody, z boku schodów są podjazdy,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- w budynku, w holu głównym, po lewej stronie niedaleko wejścia znajduje się opłatomat; urządzenie nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
- na korytarzu jest tablica informacyjna,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
pl. Nowy Targ 1-8
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne od ul. Krowiej,
- znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:
- wejście główne,
- wejście boczne,
- toaleta na parterze,
- drzwi do wejścia głównego otwierane są automatycznie po naciśnięciu przycisku znajdującego się od strony podjazdu dostosowanego do poruszania się na wózkach,
- informacja ogólna znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, znajduje się tam pętla indukcyjna,
- informacja Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się po lewej stronie od wejścia,
- w holu głównym po obydwu stronach znajdują się tablice informacyjne,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- w budynku są 2 opłatomaty: jeden znajduje się w pobliżu punktu informacyjnego, na prawo od wejścia głównego, drugi na sali obsługi, na lewo od wejścia; urządzenia nie są dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- od strony wejścia bocznego jest winda dostosowana dla osób
z niepełnosprawnościami, toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, - w budynku znajduje się pokój dla matki z dzieckiem, klucz do pokoju znajduje się na portierni,
ul. Pawła Włodkowica 20
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- wejście do budynku posiada znacznik TOTUPOINT,
- drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
- portiernia jest w pobliżu wejścia do budynku,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- w budynku na parterze, w holu głównym na lewo od wejścia znajdują się 2 opłatomaty; urządzenia nie są dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
- w pomieszczeniu obsługi klientów przy stanowisku nr 3 znajduje się pętla indukcyjna,
ul. Komuny Paryskiej 39-41
- przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
- w budynku nie ma windy,
- w budynku nie ma portierni oraz punktu informacyjnego,
- na pierwszym piętrze znajduje się sekretariat i biuro,
- toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
ul. Legnicka 58, Centrum Handlowe Magnolia Park (CH Magnolia Park),
- na terenie parkingu CH Magnolia Park można skorzystać z miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami,
- wejścia główne do CH Magnolia Park otwierają się automatycznie,
- Centrum Obsługi Mieszkańca (COM) mieści się na pierwszym piętrze CH Magnolia Park,
- w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami oraz ruchome schody,
- przed wejściem do COM jest miejsce odpoczynku i ładowania telefonów,
- urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach, oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- w budynku jest opłatomat, znajduję się w holu CH Magnolia, niedaleko wejścia do sali obsługi, nie jest dostępny dla osób na wózkach oraz dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku,
- drzwi do COM są szklane, nie otwierają się automatycznie,
- nad wejściem do sali obsługi COM jest znacznik TOTUPOINT,
- punkt informacyjny jest przy wejściu,
- po lewej stronie jest plan tyflograficzny,
- w środku COM są pasy naprowadzające,
- stanowiska są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, mają obniżone blaty, zamontowana jest pętla indukcyjna,
- w CH Magnolia windy i toalety są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:
W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:
- online, za pomocą systemu/aplikacji migam.org: połączenie online z tłumaczem języka migowego
- poprzez bezpośredni kontakt z tłumaczem. W tym wypadku należy minimum 3 dni wcześniej wypełnić wniosek i umówić się na wizytę.
Szczegółowe informacje i wniosek znajdują się na stronie: usługa tłumacza języka migowego podczas wizyty w urzędzie
Do każdego z budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.