System Informacji Przestrzennej Wrocławia

Mapy

Wyszukiwanie połączeń komunikacji miejskiej »

Podstawowe funkcje - szybkie wprowadzenie

Początek i koniec trasy.

Początkiem trasy może być przystanek (ustawienie domyślne i zalecane) lub adres jeśli zaznaczymy opcję ("Adres") pod jednym lub oboma polami formatki.

Przystanek początkowy/końcowy ustalamy
- wpisując jego nazwę (po pierwszych trzech literach system zacznie ją podpowiadać)
- klikając prawym klawiszem myszy na mapie na ikonie przystanku (od skali 1:8.000) lub adresu (od skali 1:4.000).

Szczegółowe informacje o połączeniu.

Lista proponowanych połączeń wyświetla się pod formatką wyszukiwania.
By wyświetlić szczegółową informację o połączeniu należy kliknąć, znajdującą się na liście połączeń, ikonę
Ikona lupy wyświetli nam trasę połączenia na mapie.


Szczegółowa instrukcja

Wyszukiwanie połączeń wykonujemy za pomocą domyślnie otwieranej formatki.

Formatkę tą można też zawsze wywoływać z paska menu mapy > "Komunikacja Miejska".

Formatka wyszukiwania połączeń

Selekcja typu połączenia.

Formatka wyszukiwania pozwala nam wyłączyć z wyszukiwania wybrane taryfy i jednocześnie typy połączeń (podmiejska, pośpieszna, nocna, normalna) oraz linie tramwajowe. Po odznaczeniu nie będą uwzględniane w wyszukiwanych połączeniach.

Wybór początku i końca trasy.

Początkiem trasy może być przystanek (ustawienie domyślne i zalecane) lub adres.
Uwaga na częsty błąd przy wyszukiwania wg. adresów polegający na zaznaczeniu tej opcji tylko przy jednym polu formularza, w sytuacji gdy chcemy zmienić przedmiot wyszukiwanie na obydwu !

Przystanek początkowy/końcowy ustalamy
- wpisując jego nazwę (po pierwszych trzech literach system zacznie ją podpowiadać)
- klikając prawym klawiszem myszy na mapie na ikonie przystanku (od skali 1:8.000).

Analogiczne wyszukujemy wg. adresów (są dostępne od skali 1:4.000 - na początku w postaci punktu bez numeracji).

Wybór trasy wg. adresu jest związany z koniecznością oszacowania przez system położenia najbliższego przystanku i czasu przejścia pieszego. Szacunek ten jest obarczony pewnym przybliżeniem, nie uwzględnia m.in. przeszkód terenowych takich jak: rzeki, nasypy, płoty czy tory kolejowe. Dlatego podane wyniki wyszukiwania między adresami (jak każde wyniki automatycznych wyszukiwań) warto poddać świadomej, krytycznej ocenie.

Wybór: godziny, dnia, liczby i czasu przesiadek.

Domyślnie system wyszukuje połączenie dla odjazdu określonego jako czas aktualny.

Możemy jednak zmienić godzinę i dzień połączenia wpisując odpowiednie wartości w pola formularza.
Datę możemy też ustalić za pomocą kalendarza dostępnego po kliknięciu widocznej tam literki D.

Czas przesiadek jest domyślnie ustalony na dwie minuty dla przesiadki na tym samym słupku i trzy minuty na przesiadki dla różnych słupków tego samego przystanku.
W pewnych przypadkach czasy te mogą się okazać zbyt krótkie np. w czasie godzin szczytu lub bardzo rozległych przystankach (np. Dworzec Główny).
Oczywiście wydłużanie czasów przesiadek może zmniejszać liczbę możliwych połączeń i wydłużyć czas przejazdu.
Maksymalny czas przesiadki, jaki możemy ustawić na formatce, to 15 minut.

Szczegółowe informacje o połączeniu.

Lista proponowanych połączeń wyświetla się pod formatką wyszukiwania.
By wyświetlić szczegółową informację o połączeniu należy kliknąć, znajdującą się na liście połączeń, ikonę
Ikona lupy wyświetli nam trasę połączenia na mapie.

Usunięcie wyświetlonej na mapie trasy połączenia następuje po kliknięciu przycisku "Wyczyść mapę", znajdującego się na dole formatki wyszukiwania połączeń.

Szczegółowe informacje o przystanku.

Klikając znajdującą się na pasku menu mapy ikonę , a następnie na wybrany przystanek, możemy uzyskać szczegółowe informacje o tym przystanku: nazwę, linie na nim się zatrzymujące, numer słupka, typ (tramwajowy - T, autobusowy - A), identyfikator.

Pytania, uwagi oraz informacje o ew. błędach prosimy kierować na adres - sip@um.wroc.pl.